Facebook is het grootste sociale mediaplatform met meer dan 2 miljard maandelijkse actieve gebruikers. Dat zijn veel potentiële klanten! Of u nu een klein bedrijf of een groot bedrijf bent, Facebook biedt de mogelijkheid om uw doelgroep te bereiken en op persoonlijk niveau met hen in contact te komen.
Door een community op Facebook op te bouwen, krijgt uw bedrijf een stem en een persoonlijkheid, waardoor u vertrouwen en geloofwaardigheid kunt opbouwen bij potentiële en huidige klanten. Een sterke aanwezigheid op Facebook kan ook leiden tot meer verkeer naar uw website en meer verkopen.
Hier zijn enkele tips om meer volgers op uw Facebook-bedrijfspagina te krijgen:
1. Gebruik aantrekkelijke beelden
Zorg ervoor dat je omslagfoto en profielfoto van hoge kwaliteit zijn en je merk goed vertegenwoordigen. Dit zijn de eerste dingen die mensen zien als ze je pagina bezoeken, dus zorg ervoor dat ze een goede indruk maken! Gebruik ook boeiende beelden in uw berichten – mensen zullen eerder aandacht besteden aan berichten met foto’s of video’s.
2. Plaats regelmatig
Houd uw pagina actief door regelmatig te posten. Je hoeft niet elke dag te posten, maar probeer meerdere keren per week te posten. Dit zorgt ervoor dat mensen geïnteresseerd blijven in wat je te zeggen hebt, en het zal je ook helpen hoger te verschijnen in de algoritmen van de nieuwsfeed.
3. Gebruik relevante trefwoorden
Gebruik relevante trefwoorden in uw berichten, zodat mensen die naar die termen zoeken, uw pagina eerder zullen vinden. Als je bijvoorbeeld natuurvoedingsproducten verkoopt, gebruik dan trefwoorden als ‘gezond’, ‘biologisch’ en ‘natuurlijk’ in je berichten.
4. Betrek andere pagina’s
Like en reageer op andere pagina’s in uw branche – dit zal u helpen uw naam bekend te maken en nieuwe volgers aan te trekken. Zorg er echter voor dat u alleen pagina’s gebruikt die relevant zijn voor uw publiek, anders loopt u het risico mensen af te stoten. 5 Gebruik betaalde advertenties Betaalde advertenties zijn een effectieve manier om nieuwe mensen te bereiken die mogelijk geïnteresseerd zijn in het volgen van uw pagina. U kunt gerichte advertenties gebruiken die mensen bereiken op basis van hun locatie, leeftijd, interesses, enzovoort, zodat u ervoor kunt zorgen dat u alleen betaalt om potentiële klanten te bereiken
Uw Facebook-bedrijfspagina instellen
Het maken van een Facebook-bedrijfspagina is eenvoudig en gratis. Volg gewoon deze stappen:
1.Ga naar www.facebook.com/business.
2.Klik op Een pagina maken in het vervolgkeuzemenu.
3.Selecteer het type bedrijf of organisatie waarvoor u een pagina wilt maken en klik vervolgens op Aan de slag.
4.Voer de vereiste informatie in en klik vervolgens op Doorgaan.
5. Upload een profielfoto en omslagfoto voor je pagina en klik op Volgende.
6. Nodig vrienden uit om je pagina leuk te vinden en klik vervolgens op Voltooien.
Aansprekende inhoud maken voor uw Facebook-pagina
Uw zakelijke Facebook-pagina is slechts zo goed als de inhoud die u erop plaatst. Als u uw kansen op meer volgers wilt vergroten, moet u zich richten op het maken van boeiende inhoud die mensen aanmoedigt om uw pagina leuk te vinden en te delen.
Hier zijn enkele tips voor het maken van inhoud waarmee u meer volgers op uw zakelijke Facebook-pagina kunt krijgen:
-Plaats interessante en informatieve artikelen die relevant zijn voor uw branche.
– Deel afbeeldingen en video’s die visueel aantrekkelijk zijn en iets nieuws of anders bieden.
– Stel vragen en stimuleer discussie over actuele onderwerpen in uw branche.
-Laat wedstrijden en weggeefacties lopen waarbij mensen je pagina leuk moeten vinden en delen om mee te doen.
– Plaats regelmatig nieuwe inhoud, zodat mensen altijd iets nieuws kunnen zien wanneer ze uw pagina bezoeken.
Je Facebook-pagina promoten
Nu u een Facebook-pagina voor uw bedrijf heeft gemaakt, is het tijd om deze te gaan promoten. Hier zijn enkele ideeën om u op weg te helpen:
-Voeg een link toe naar uw pagina op uw website en in uw e-mailhandtekening.
-Moedig medewerkers, klanten en partners aan om uw pagina leuk te vinden en te delen.
-Voer Facebook-advertenties uit die zijn gericht op mensen die waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in uw product of dienst.
-Plaats regelmatig interessante en relevante inhoud.
Elk bedrijf is uniek en daarom moet elke Facebook-pagina ook uniek zijn.